Метод “Мікрофон”
Робота в малих групах
Робота в малих групах дозволяє
набути навичок, які необхідні для спілкування та співпраці.
Мозковий штурм
Це ефективний метод колективного
обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою увагу та
творчість, який досягається шляхом вільного вираження думок усіх учасників та
учасниць і допомагаєзнаходити кілька рішень з конкретної теми.
Учитель на уроці називає тему
дискусії та запрошує вас взяти участь у її обговоренні шляхом “штурму”, який
організовується за такими етапами:
Всі учасники “штурму” пропонують
ідеї щодо розв’язання висунутої проблеми (ідеї можуть бути будь-якими, навіть
фантастичними).
Учень або учениця записує на дошці
всі ідеї, що пропонуються.
Коли група вважає кількість поданих ідей достатньою, їх подання
припиняється.
Після того, як майже всі ідеї
зібрані, вони групуються, аналізуються, розвиваються групою.
Вибираються ті, що, на вашу думку,
допоможуть вирішити поставлену проблему.
Метод «Займи позицію»
Цей метод допомагає проводити
дискусію із суперечливої теми. Надає можливість висловлюватися кожному,
продемонструвати різні думки з теми, обгрунтувати свою позицію в будь-який час,
якщо його переконали та назвати більш переконливі аргументи.
Метод «Навчаючи-вчуся»
Цей метод надає можливість взяти
участь у навчанні та передачі своїх знань іншим, у даному випадку своїм
однокласникам та однокласницям під час уроку.
Після того як учитель назвав тему
та тему уроку, роздав учням картки із завданням, їм потрібно ознайомитися з
інформацією, що міститься на кожній картці. Завдання полягає в тому, щоб
поділитися своєю інформацією з іншими учнями і самому дізнатися про певну інформацію від них.
Робота в парах
Робота в парах є різновидом роботи
в малих групах. Ця форма роботи дозволить учням набути навичок співпраці,
оволодіти умінням висловлюватись та активно слухати.
Метод «Акваріум»
Ефективним методом розвитку вмінь
ведення дискусії є “акваріум”.
Учні розподіляються на дві-чотири
групи їм запропоновано завдання для виконання та необхідну
інформацію, одна з груп сідає в центр класу , утворивши внутрішнє коло.
Учасники цієї групи починають
обговорювати запропоновану проблему.
Усі інші учні класу тільки
слухають, не втручаючись у хід обговорення, спостерігають, чи відбувається
дискусія за визначеними правилами. Я ставлю до класу запитання:
Всі групи по черзі мають побувати в «акваріумі», і результати роботи кожної з них мають бути
обговорені у класі.
Метод «Робота в групах»
Дуже важливим етапом для підвищення
ефективності уроків є методика організації групової навчальної роботи. Найбільш
сприятливим для групової роботи є семінари, практичні заняття, конференції.
Групова форма навчання корисна для слабких і сильних учнів. Слабкі збагачуються
новою інформацією, мають можливість одержати додаткове навчання. Допомагаючи
товаришам засвоїти навчальний матеріал, сильні учні перевіряють і зміцнюють
свої знання. Отже, під час групової роботи більше можливостей для реалізації
індивідуального підходу до навчання є можливість обмінятись інформацією,
взаємно оцінити знання, зіставляти відповіді, з’ясувати, де допущено помилку.
Групова робота привчає вислухати думку товариша, довести правильність власних
відповідей, приймати колективні рішення, вболівати за успіх спільної справи.
Поділ на групи проводжу після
ретельного вивчення індивідуальних особливостей та навчальних можливостей
кожного учня. Після завершення групової роботи збираю картки і аналізую
наслідки колективної діяльності групи, але обов'язково зіставляю з контролем
учителя, щоб перевірити об'єктивність роботи консультанта. Доброзичлива, творча
взаємодія вчителя й учня, діалог двох рівних партнерів, відсутність страху,
радість спілкування, право на власну думку, допомога в саморозвитку, підтримка
– ось далеко не повний перелік переваг навчального процесу, побудованого на
основі співпраці вчителя й учня.Під час роботи в парах, перевіряти роботу мені,
допомагають лаборанти-діти, які
вже мають певні знання і навички. На мою
думку за рахунок використання інтерактивних методів і прийомів, проведення
нестандартних, продуктивних уроків можна виховати почуття відповідальності, взаємовиручки і
взаємодопомоги.
Що я вважаю найважливішим при підготовці до ЗНО?
Одним з найбільш
ефективних методів підготовки до ЗНО є метод вирішення тестових завдань.
Практичне застосування тестових технологій при підготовці до ЗНО показало, що
учні, знайомі з прийомами роботи над тестами, за своїм рівнем підготовки
перевершують школярів, які готувалися за звичайними підручниками і задачника.
1)Для контролю знань
на уроці крім традиційних контрольно-вимірювальних матеріалів мною
використовуються спеціально складені презентації, тести, завдання з «ключем»,
шифровані тестові завдання.
2)Друга умова успішної підготовки до ЗНО - це
обов'язкове знання правил, формул. Для цього після вивчення теоретичних питань
теми, даю на 7-10 хвилин математичний диктант, у якому частина питань
стосується теорії і друга частина - найпростіші приклади на її застосування.
Немає коментарів:
Дописати коментар